MEKÂN KAVRAMI VE ÖMER KAVUR’UN ANAYURT OTELİ FİLM ÖRNEĞİNDE KENTSEL / BİNA VE İÇ MEKÂN ANALİZLERİ
Abstract views: 117 / PDF downloads: 68
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1036Anahtar Kelimeler:
Ömer Kavur, Anayurt Oteli, Mekân Çözümlemesi, Mimari, İç MekânÖzet
Mekân, farklı alanlardan bakışla değişik içeriğe sahip olmakla birlikte sınırlandırılmış alan olarak tanımlanabilir. Mekân yaşamı, kültürü, gereksinimleri, beklentileri karşılamalıdır. Yaşanmışlıklardan şekillenir, hayatın getirilerine, ihtiyaç ve beklentilere göre biçimlenir. Bu nedenle kültürel miras olarak değerlendirilebilir ve mimarlıkla birlikte antropoloji, arkeoloji, sosyoloji gibi bilim dallarının da inceleme alanındadır. Filmler için eser ve kişi seçimi kadar mekân seçimi de çok önemlidir. Doğal, mevcut veya yapay, dekor mekânlar kullanılabilir. Sembollerle ilintilenme, aksesuar, nesne kullanımı, ışık-gölge oyunları gibi uygulamalar filmin başarısını etkilemektedir.
Bu çalışmada mekân kavramı ile birlikte film ve mekân seçimi ilişkisi, önemi, auteur yönetmen Ömer Kavur’un, Yusuf Atılgan’ın aynı adlı romanından sinemaya uyarladığı Anayurt Oteli filmi örneğinde analiz edilecektir. Kentsel, mimari ve iç mekân seçimlerinin, tefriş elemanlarının, aksesuarların, algısal uygulamalar ve dönemi anlatma özellikleri bağlamında ele alınması hedeflenmektedir
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2019 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.