ATIK NESNELERİN RESİM SANATINA GİRİŞİNDE PİCASSO VE BRAQUE'NİN ETKİSİ
Abstract views: 252 / PDF downloads: 94
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1104Anahtar Kelimeler:
Kübizm, Atık Nesne, KolajÖzet
Endüstri devrimi sürecinde teknolojinin sürekli ilerlemesi, günlük hayatımızda kullandığımız her türlü aracın gelişmesi, iletişim araçlarının keşfi, ulaşım ve yeni bilimsel çalışmalar gibi kazanımların yanı sıra dünyamızın mevcut kaynaklarının bir gün bitebileceği ve dünyanın geleceğinin tehlike altında olduğu gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kalmıştır. Bu nedenle endüstri devriminin perde arkasında bıraktığı çöp yığınlarını ek kaynak olarak kullanma fikri geliştirilmiş, sanayiden gündelik hayata birçok alanda atık nesne kullanılmaya başlanmıştır. Atık nesne kullanımı hayatın birçok alanında olduğu gibi sanatın da kullanım alanına girmiş ve önemli yeniliklere sebep olmuştur. Fransız devrimi ve Endüstri devriminin yarattığı yeni dalga o dönemde sanatta da önemli gelişmelere ön ayak olmuş geleneksel ifade biçimleri yerine yeni sanat anlayışına ve yeni malzemelere bırakmıştır. Empresyonizm ile başlayan modern sanat fikri Cezanne’ın doğayı küre, koni ve silindir gibi betimlemesiyle yeni bir gerçekliğe ulaşmış ve bu yolda Picasso ve Braque’ın öncülüğünde Kübizm’in doğmasına vesile olmuştur. Kübizm Resim yüzeyinde fırça ve boya haricinde atık nesnenin ilk kez bir sanat eserinde kullanımı bakımından önemlidir. Picasso ve Braque yaptıkları Kolaj, Dekolaj ve Asemblajlar’da atık nesneyi kendi sanatları ile birleştirip özgün bir yorum olarak sunmuşlardır. Kübizm’den sonra Dada ve Pop Art gibi birçok sanat akımının kullanım alanına girmiş olan atık nesne günümüzde de en önemli sanatsal malzemelerden biri olarak sanatçılar tarafından tercih edilen materyal olmaya devam etmektedir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2019 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.