YÜZEYLERİ AYDINLATMA TASARIMINDA AFTER EFFECTS UYGULAMASININ İŞLEVİ
Abstract views: 72 / PDF downloads: 23
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.2685Anahtar Kelimeler:
Grafik Tasarım, After Effects, Işık, HareketÖzet
Günümüzdeki etkileşim alanlarında görsel tasarım örnekleri insanların ilgisini çekebilmek amacıyla adeta yarışmaktadır. Farklı yüzey aydınlatmasında ‘Video Yansıtım Hizalama’ tekniği muazzam bir gösteri faktörüne sahip olmakla birlikte olağanüstü bir eğlence biçimi olarak öne çıkmaktadır. Bu etkileyici teknik kullanılarak binalar ve nesneler canlandırılabilmekte, sürükleyici ortamlar oluşturulabilmekte ve unutulmaz görsellerle büyük izleyici gruplarına büyüleyici anlar yaşatılabilmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte aydınlatma ile grafik tasarım arasındaki iş birliği de zamanla artmaya başlamıştır. Artık ışığın nasıl aktarıldığı değil, görsel iletişim için nasıl kullanıldığı söz konusudur. Bu gelişmelerin farklı yüzeylerin ve birçok nesnenin üzerinde uygulanabiliyor olması, ‘Video Yansıtım Hizalama’ yönteminin çokça tercih edilir olmasına imkân sağlamıştır. İki boyutlu olan nesnelerin üç boyutlu tasarıma dönüştürülmesini sağlayan After Affects, Cinema 4D, Rhino, 3D Max, Maya gibi birçok tasarım programı bulunmaktadır. Bu hareketli grafik tasarım programları arasında özellikle After Affects programı, tasarımda ışık-hareket konseptinin oluşturulmasında ciddi rol oynamaktadır. Bu çalışmada, ‘Video Yansıtım Hizalama’ teknolojisinin imkânları kullanılarak farklı yüzeyleri aydınlatma konsepti tasarımında ışık ve grafik tasarım ilişkisine, özellikle de bu süreçte After Affects programının sağladığı hareket-ışık ilişkisine yer verilmiştir
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.