ÖTEKİLEŞTİRMEYİ TERSİNE ÇEVİREN BİR ÖRNEK: AYŞE TÜKRÜKÇÜ
Abstract views: 143 / PDF downloads: 86
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1784Anahtar Kelimeler:
Öteki, Ötekileştirme, Fahişe, Ayşe TükrükçüÖzet
Toplumsal yaşam, birçok kurum, gelişme, değer ve normdan oluşan büyük bir bütünlüktür. Toplumsal bütünün içerisinde uyum, düzen ve ahenk kadar çatışmalar, ayrışmalar ve kopuşlar da görülür. Bu çerçevede toplum, genel düzene uymadığı ve bütünlüğü bozduğu gerekçesiyle bazı kesimlere çeşitli sıfatlar ve uygulamalar layık görür. Ötekiler, söz konusu uyumsuz, marjinal ya da toplum dışı (addedilen) örneklerin başında bulunur. Genellikle etnik kimlikleri, cinsel yönelimleri, meslekleri ya da inançları etrafında tanımlanan ötekiler, toplumun “biz” olarak kabul ettiklerinin dışında durur, daha doğrusu tutulur.
Fakat bazı “özel” isimler, ötekiler arasından sıyrılıp aykırı birer örnek olarak topluma yeniden mal olur. Bu noktada çocukluğunda bir tecavüz mağduru, daha sonraları genelev çalışanı ve evsiz olan Ayşe Tükrükçü, şimdilerde sosyal sorumluluk projeleri üreten ve yürüten ünlü bir gönüllüdür. Böylece Ayşe Tükrükçü’nünki toplumsal ötekileştirmeyi bozan sosyolojik bir yaşamöyküsüdür. Dolayısıyla bu makale Ayşe Tükrükçü üzerinden ötekileştirmeyi yeniden ele almaya davet eden bir çağrının ürünüdür
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2020 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.