Benjamin Britten'in ‘The Six Metamorphoses After Ovid' Adlı Altı Mitolojik Hikayesinde Kullandığı Müzik Tekniklerinin İncelenmesi Ve Hikayelerin Eserin Anlatımına Katkısı


Abstract views: 50 / PDF downloads: 79

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8115509

Anahtar Kelimeler:

Benjamin Britten, Altı Metamorfoz, Mitoloji, Obua, 20. Yüzyıl

Özet

"The Six Metamorphoses", Benjamin Britten'ın obua için yazdığı solo eseri 20. yüzyıl müziği içerisinde obua repertuvarı için önemli eserlerden biri olarak kabul edilir. Eserin ilgi çekici özelliği, antik Roma şairi Ovid'in Metamorphoses adlı eserinden uyarlanmış olan, altı mitolojik hikâyeyi içermesidir.

Araştırmada öncelikle Benjamin Britten'ın müzik stiline değinilerek, eserin temelini oluşturan altı mitolojik hikâye hakkında bilgi verilmektedir. Britten'ın bu hikayeleri müzikal olarak nasıl yorumladığı ve ifade ettiği incelenmektedir. Britten’ın kullanmış olduğu çeşitli müzikal teknikler detaylı bir şekilde ele alınarak bu teknikler arasında motiflerin ve temaların kullanımı, ritmik varyasyonlar, melodi ve armoni kullanımının yanı sıra dinamiklik ve renk unsurları gibi unsurlar da araştırma içerisinde yer almaktadır. Bu tekniklerin her biri Ovid'in hikayelerini müzik aracılığıyla anlatma amacını gütmektedir.

Araştırmanın amacı, Benjamin Britten'ın "The Six Metamorphoses" adlı eserinde After Ovid adlı altı mitolojik hikayesinde kullandığı müzik tekniklerinin incelenmesini ve bu tekniklerin eserin anlatımına katkısını araştırmaktır

Referanslar

Alcaraz, R. (2001). Benjamin Britten's nocturnal, op. 70 for guitar: A novel approach to program music and variation structure. The University of Arizona.

Biggam, V. M. (2001). Benjamin Britten's four chamber works for oboe (Publication No. 30140307) [Doctoral dissertation, University of Cincinnati]. ProQuest Dissertations & Theses Global.

Bradford, W. J. (2016). Developing a mathematically informed approach to musical narrative through the analysis of three twentieth-century monophonic woodwind works (Publication No. 29118711) [Doctoal dissertation, Louisiana State University, and Agricultural & Mechanical College].

Britten, B. (1952). Six metamorphoses after Ovid, op. 49. London: Boosey and Hawkes Edition.

Djiovanis, S. G. (2005). The oboe works of Benjamin Britten (Publication No. 3216588) [Doctoral dissertation, The Florida State University].

Gande, N. (2022). The neural phenomenon in musicality: The Interpretation of Dual-Processing Modes in Melodic Perception. Frontiers in Human Neuroscience, 16.

Gookin, J. L. (2002). The development of the solo oboe genre: A study of five works from the second half of the twentieth century (Publication No. 3041028) [Doctoral dissertation, University of Washington].

Jones, C. (2013). Music and mythology [An Honors thesis, BaH State University Muncie, IN].

Kowal, L. (2022). Stories in song [Honors thesis, Western Michigan University].

Reiser, D. A. (1965). The solo vocal music of benjamin Britten: The effect of the text upon the music [Thesis and dissertation, University of North Dakota].

Robuck, A. M. (2004). Programmatic elements in selected post-1950 works for solo oboe. (Publication No. 3131016) [Doctoral thesis, University of Illinois at Urbana-Champaign].

Royal, M. S. (1999). Music cognition and aural skills: A review essay on george pratt's "aural awareness". University of California Press.

Velescu, O. D. (2017). The mythological figure of the god Pan in metamorphoses after Ovid by benjamin Britten. Editura Muzicală, 1, 167-174.

Rund, M. E. (2009). High school Latin curriculum on four myths in Ovid’s metamorphoses [Honors thesis, Miami University].

Sherman, A. (2018). The oboe's evocation of the lamenting voice in benjamin Britten's “Niobe" and Poulenc's sonata for oboe and piano [Unpublished master thesis].The University of Pittsburgh.

Sözer, V. (1996). Müzik ansiklopedik sözlük. Remzi Kitabevi

White, E. W. (1983). Benjamin Britten, his life and operas (vol. 606). University of California Press.

Mattson, S. L. (2000). An analysis of Benjamin Britten's “six metamorphoses after ovid”, opus 49, for solo oboe. (Publication No. 9984927) [Doctoral dissertation, The Florida State University].

URL 1 https://www.theoi.com/Georgikos/Pan.html (Erişim Tarihi: 10.04.2023)

URL 2 https://www.historytoday.com/archive/foundations/fate-phaeton (Erişim Tarihi: 03.04.2023)

URL 3 https://en.wikipedia.org/wiki/Niobe (Erişim Tarihi: 05.04.2023)

URL 4 https://www.britannica.com/topic/Dionysus (Erişim Tarihi: 03.04.2023)

URL 5 https://www.britannica.com/topic/Narcissus-Greek-mythology (Erişim Tarihi: 04.04.2023)

URL 6 https://www.lisiciliainrete.it/en/directory-tangibili/listing/mito-di-alfea-e-della-ninfa-aretusa/ Erişim Tarihi: 04.04.2023)

İndir

Yayınlanmış

2023-06-30

Nasıl Atıf Yapılır

CİVELEK, K. (2023). Benjamin Britten’in ‘The Six Metamorphoses After Ovid’ Adlı Altı Mitolojik Hikayesinde Kullandığı Müzik Tekniklerinin İncelenmesi Ve Hikayelerin Eserin Anlatımına Katkısı. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(96), 1399–1418. https://doi.org/10.5281/zenodo.8115509