PARSİFAL VE EUROPERAS 1&2 ADLI ESERLERİN “GESAMTKUNSTWERK” KAVRAMI IŞIĞINDA İNCELENMESİ
Abstract views: 74 / PDF downloads: 24
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1871Anahtar Kelimeler:
Wagner, Parsifal, Cage, Europeras 1&2, GesamtkunswerkÖzet
19.yüzyılda, devrimci sanat hareketlerinin gerçekleştiği bir dönemde Richard Wagner, “leit motif” tekniği, “sonsuz ezgi” kavramı ve tüm sanat dallarını bir arada topladığı “Gesamtkunstwerk” kavramını hayata geçirmesiyle yeni bir müzik akımı başlatmıştır. 20.yüzyılın başlarında, müzikte ve sanatta yeni arayışların başladığı sırada, A. Schönberg’in 12 ton sistemini geliştirmesiyle birlikte yeni bir dönem açılmıştır. Bu dönemde Schönberg’in öğrencisi John Cage, bütün müzikal ve sanatsal etkinliklere öncülük etmiş ve sahne sanatlarına getirdiği yeniliklerle farklı bir bakış açısı sağlamıştır. Kompozisyon yapmak için katı kuralların gerekli olmadığını savunan Cage, değişik ortamları bir arada kullanarak görsel ve işitsel sanatlara yeni bir giysi sunmuştur. Bu çalışmada, Parsifal ve Europeras 1 & 2 adlı operalar Gesamtkunstwerk kavramı ışığında incelenecek, bu iki opera arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konarak Europeras 1&2’ nin Gesamtkunstwerk sayılıp sayılamayacağı tartışılacaktır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2020 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.