İDEOLOJİ ve SİNEMADA İHTİYAÇLARIN MANİPÜLASYONU-BİR SALGIN FİLMİ ÖRNEĞİ: KÖRLÜK


Abstract views: 69 / PDF downloads: 55

Yazarlar

  • Aziz Tamer GÜLER İstanbul Ayvansaray Üniversitesi, İİSBF, Medya ve İletişim Bölümü/ TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.26450/jshsr.1933

Anahtar Kelimeler:

Sinema, ideoloji, körlük

Özet

Her filmin ideolojik bir ortamdan beslendiği fikri yaygındır. Gösteri sineması olarak adlandırılan sinema aslında egemen
ideolojiyi savunan ana akım sinemasından başka bir şey değildir. Egemen ideoloji kitle iletişim araçlarıyla, sansürle, toplumda
manipülasyon yoluyla oluşturduğu gündemlerle film yapılmadan önceki oluşum-üretim sürecinde ve sonrasındaki eleştiri
aşamasında okuma biçimlerine müdahale eder, belirler, etkiler ve biçimlendirir. Muhalif sinemacılar ise ana akımın oluşturduğu
kalıpları kırmaya çalışır ve sinemayı farklı yapmak için çabalarlar. Değişik bir dil, değişik bir konu, değişik bir anlatım bulmayı
amaçlarlar. İdeolojik özellik taşıyan filmin politik bir boyutu da vardır. Egemen ideoloji, ürettirdiği filmlerle seyircinin
ihtiyaçlarını manipüle eder.

İndir

Yayınlanmış

2020-07-30

Nasıl Atıf Yapılır

GÜLER, A. T. (2020). İDEOLOJİ ve SİNEMADA İHTİYAÇLARIN MANİPÜLASYONU-BİR SALGIN FİLMİ ÖRNEĞİ: KÖRLÜK. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 7(56), 1877–1887. https://doi.org/10.26450/jshsr.1933