CARL CZERNY’NİN PİANOFORTE – SCHULE ESERİNİN ÜÇÜNCÜ BÖLÜMÜ VON DEM VORTRAGE’IN (DUYGULU ÇALMA ÜZERİNE) YORUMA VE YORUMCULARA OLAN KATKILARI
Abstract views: 46 / PDF downloads: 19
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.2023Anahtar Kelimeler:
Czerny, yorumculuk, Urtext edisyonlar, icra teknikleriÖzet
Günümüzde bazı yorumcuların müzik, duygu ve yaratıcılık yerine teknik gösteriş ve mükemmelliği tercih ettiği
görülebilmektedir. Bu çalışmanın amacı zaman içinde değişen icra tekniklerinin bilincinde olarak eserlerin orijinal estetiklerini
yaşatmak, aynı zamanda doğal, duygulu ve dinleyiciyi heyecanlandırabilen yorumlara nasıl ulaşılabileceği hakkında icracılara
yardımcı olabilmektir. Bu doğrultuda C. Czerny’nin Pianoforte-Schule (Piyano – Okulu) Op.500 adlı engin eserinin “Von dem
Vortrage / Duygulu Çalma Üzerine” olan 3. bölümü incelenmiştir. Bu eser ilk olarak 1839 yılında yayınlanmıştır. Esere çok
kolay ulaşılamaması sebebiyle uzun bir aradan sonra ancak 1991’de sadece “Duygulu Çalma Üzerine” başlıklı 3. Bölüm
Breitkopf & Hartel tarafından tekrar yayınlanmıştır. İcracılar açısından çok aydınlatıcı olan bu bölümün ışığında Beethoven’ın
eserlerindeki bazı öğelerin yorumuna dikkat çekilmiştir. Crescendo, dinamikler, aksanlar, tekrar, legato ve tempo bu öğelerin
belli başlılarıdır. Ayrıca çok tartışılan “Urtext” konusu da irdelenmiş ve öğrenciler, eğitmenler, icracılar için yeterli olup
olmadığı değerlendirilmiştir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2020 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.