MİCHAEL HANEKE SİNEMASINDA TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ BAĞLAMINDA BUZLAŞMA ÜÇLEMESİ (YEDİNCİ KITA, BENNY’NİN VİDEOSU, TESADÜFÎ BİR KRONOLOJİNİN 71 PARÇASI) FİLMLERİNİN ANALİZİ
Abstract views: 89 / PDF downloads: 30
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1411Anahtar Kelimeler:
Michael Haneke, Televizyon Eleştirisi, SinemaÖzet
Sinema; gerçeğin yaratıcı bir şekilde yeniden üretimidir. Sinema, başlangıcından itibaren büyük bir evrim geçirmiş, kendi dilini oluşturmuş ve bir sanat dalı olarak kabul görmüştür. Sinema filmleri pek çok konuda insanlara mesajlar iletmektedir. Birçok toplumsal sorun sinema aracılığıyla ortaya koyulmaktadır. Kitle iletişim araçları, özellikle de televizyon, insanları en çok etkisi altına alan kitle iletişim araçlarından birisidir. Televizyonun insanları uzun vadede etkisi altına aldığı yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya koyulmaktadır. Sinema filmlerinde, televizyonun insanları olumsuz yönde etkilediği birçok kez vurgulanmıştır. Televizyon eleştirisine birçok filminde yer veren yönetmenlerden birisi de Michael Haneke’dir. Bu çalışmada Michael Haneke’nin ilk üç filmi olan Yedinci Kıta, (1989) Benny’nin Videosu, (1992) Tesadüfi Bir Kronolojinin 71 Parçası (1994) (Buzlaşma üçlemesi) televizyon eleştirisi bağlamında incelenmektedir
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2019 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.