AD REİNHARDT RESİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME ÖRNEĞİ
Abstract views: 48 / PDF downloads: 22
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.595Anahtar Kelimeler:
Ad Reinhardt, monokrom, geometrik biçim, soyut resim, kavramsal sanatÖzet
Ad Reinhardt Amerikan sanatçıdır. Soyut-geometrik anlayışla ürettiği resimlerinde Platoncu anlayış, doğu inançları ile sanat anlayışlarının yanı sıra soyut resim sanatçıları olan K. Maleviç, P. Mondrian’ın ve kübizmin etkisi görülmektedir. Başlangıçta kompozisyonlarındaki farklı renklere sahip tek renkli küçük geometrik biçimler süreç içinde yerini daha az renge ve daha geniş yüzeylere sahip renk alanlarına bırakmıştır.
Çalışmanın amacı; Ad Reinhard’ın resimlerini biçim-içerik bakımdan çözümleyerek sanatçının plastik sanatlar bağlamında önemini vurgulamaktır. Sanatçının 1930-60’lı yılları arası ürettiği soyut resimlerinden örnekler çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada literatür tarama ve eser inceleme yöntemleri uygulanmıştır. Ulaşılabilen erken dönem çalışmalarından başlayarak son dönem resimlerini de içine alan süreçteki eserleri, renk serileri çerçevesinin dışında benzer kompozisyonlar göz önüne alınarak biçim-içerik yönünden gruplanarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler çalışmanın önemi açısından tartışılmıştır. Siyah olarak algılanan eserlerde aslında başka renklerin de kullanıldığı bilgisine ulaşılmış, yüzeyde algılanan haç biçiminin dini içeriğe sahip bir sembol olarak kullanılmadığı, bu biçimin sanatsal yaratım süreci içinde zamanla ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Sanatçının siyah yoğunluklu resimlerinin kavramsal sanat bağlamında da değerlendirilebileceği vurgulanmıştır
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2018 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.