BENLİK, DRAMATURJİ VE GATTACA FİLMİNİN BU KAVRAMLAR BAĞLAMINDA ANALİZİ
Abstract views: 248 / PDF downloads: 159
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.3101Anahtar Kelimeler:
Benlik, Benlik Sunumu, Dramaturji, Sinema, Erving GoffmanÖzet
İnsan davranışlarını özenle inceleyen önemli sosyal bilim kuramcılarından Erving Goffman benlik sunumu ile konuyu detaylı bir şekilde ele almıştır. Goffman genel olarak benlik sunumu teorisini sahne alegorisi üzerinden ifade etmeyi tercih etmiştir. Sahnenin ön tarafı, arka tarafı, performans, seyirci, vitrin gibi kavramlar üzerinden konuya bir yaklaşım geliştirmiştir. Sahneyi bir metafor olarak kullanan Goffman benliği burada ikiye ayırmış ve iki benlik arası çatışma üzerinden insan davranışlarını anlatmaya çalışmıştır. Kuramın detaylı oluşu hem yüz yüze iletişim hem de sanal mecralardaki benlik sunumunu açıklarken eksik bir nokta bırakmamaktadır. Çalışmamızın somutlaşmasını sağlamak üzeri yararlandığımız sinema ise uzun yıllardır var olan bir sektör olup son yıllarda büyük ilgi görmektedir. Özellikle sosyoloji alanında kendisinden fazlasıyla istifade edilen sinema, birçok konuyu ve teoriyi ele almak için oldukça elverişli bir platform haline gelmiştir. Biz de çalışmamızda Erving Goffman’ın benlik sunumu kuramını Gattaca filmi örneğinden yola çıkarak detaylıca ele alıp, benlikler arası çatışmanın ortaya çıkarabileceği sonuçlara değinmeye çalıştık.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.