Vocal Painting Method and Educational Dimensions of Vocal Painting Review


Abstract views: 71 / PDF downloads: 33

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.10616555

Keywords:

Music Education, Vocal, Vocal Painting

Abstract

Fields belonging to the branches of art have a structure that is constantly open to change and development, constantly renewing and progressing. Every field of education in music and the education given specifically to these fields of education must be in parallel and in harmony with the innovative and developing structure. In an education that cannot achieve this parallelism and harmony, it will not be possible to make development and progress.

Vocal Painting, one of the new methods, is the subject of this study. Today, education is done with a constructivist approach. Vocal Painting method also serves this approach.

This study aims to determine how Vocal Painting language is used and applied in performances by revealing the general principles and philosophy of Vocal Painting, and to examine Vocal Painting in educational dimensions.

It is thought that the study is important in terms of contributing to the field since there has not been research that deals with and introduces Vocal Painting with its educational dimensions before, and in terms of ensuring the awareness of this method in order to participate in the application process in education. It is also an important study in terms of being a source for educators and performers working in this field and people who are interested in this field. In this study, a literature review and case study were conducted.

In light of this research and data, it was concluded that Vocal Painting is an innovative method that can be applied in music education and can be implemented in the music education curriculum system and can be recommended as an "elective course".

References

Aalborg, (2023). Aalborg’daki Rama. https://musikkons.dk/en/rama-in-aalborg/

Arslan, M. (2007). Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,40(1), 41-61.

Baysal, B. (2023). The intelligent choir felsefesinin ve vocal painting yönteminin koro performansına etkileri: Chromas korosu ve pop caz korosu. [Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi]. İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.

Brooks, G., Brooks M.G. (1993). The case for constructivist classrooms. ASCD Alexandria.

Chmiliar, L. (2010). Multiple-case designs. In A. J. Mills, G. Eurepas & E. Wiebe (Eds.) Encyclopedia of case study research, Sage Publications, 582-583

Coşkuner, S. (2016). Konservatuvar öğrencilerinin soundpainting uygulamalarına yönelik öz değerlendirmeleri. Akademik Bakış Dergisi, 55, 384-396

Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Sage Publications.

Demirci, A. (2014). Coğrafya araştırma yöntemleri. Coğrafyacılar derneği.

Dillan, L. (2008). Improvisasjon: Kunsten å øve på noe som ikke eksisterer [Masteroppgave]. Norges Musikkhøgskole.

Hjerneøe, J. D. (2016). Rytmisk Korledelse anno 2016 “Det intelligente kor”. Videncenter for Sang, 147-154.

İkesus, S. (1965). Ses eğitimi ve korunması. Milli Eğitim Basımevi.

Jazz, (2023). Müzikal unsurlar. http://www.jazzinamerica.org/LessonPlan/8/2/198

Jonassen, D. H. (1994). Towards a constructivist design model. Educational Technology. 34 (4), 34–37.

Kafadar, O. (1997). Türk eğitim düşüncesinde batılılaşma. Feryal Matbaası.

Karadağ, E., Deniz, S., Korkmaz, T., Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 383-402

Kayıran, M. (1998). Atatürkçü düşünce ışığında: çağdaş eğitim. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, (14), 780-830

Keçeli, F. (2022). Sezgisel müzik. https://manifold.press/sezgisel-muzik

Kesici, A. (2009). Çağdaş eğitim ve eğitimde yönetimin önemi. Beykent üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Knutsen, M., T. (2021). Kor, kveding og improvisasjon- Arbeid med stiltrekk i norsk vokal folkemusikk med metodikk fra konseptet The Intelligent Choir. Universitetet i Sørøst-Norge Fakultet for humaniora,idretts- og utdanningsfag, Kongsberg.

Köksal, O., Atalay, B. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Eğitim Yayınevi.

Krumhansl, C. L. (1990). Cognitive foundations of musical pitch. Oxford University Press.

Mcferrin, (2023). Bobby mcferrin er en jysk professor. https://www.jazzdanmark.dk/bobby-mcferrin-er-jysk-professor

Oxford Languages (2023). Doğaçlama. https://languages.oup.com/google-dictionary-tr/

Özsoy, N. (2003). İlköğretim matematik derslerinde yaratıcı drama yönteminin kullanılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 112-119

Rama, (2023). Rama vocal center. https://musikkons.dk/en/programmes/jazz-pop/innovative-choir-leading/rama-vocal-center/

Rogertreece, (2023). Circle singing. https://rogertreece.com/workshops

Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

Şengül, T. (2005). Geleneksel ve çağdaş eğitim anlayışında ilgi ve disiplin. Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, (166)

Şimşek, P. R., Bilen, S. (2017). Etkili müzikal okuryazarlığa ulaşmak: Kodály Yöntemi. Journal of Human Sciences, 14(4), 4308-4319.

Taylor, B. (2000). The art of improvisation. James. Taylor Publications

TDK (2023). Doğaçlama, https://sozluk.gov.tr/

Thompson, W. (2015). Soundpainting workbook I. New York.

TIC, (2023). The intelligent choir. https://musikkons.dk/en/programmes/jazz-pop/innovative-choir-leading/rama-vocal-center/the-intelligent-choir-tic/

Yapıcı, M. (2008). Yapılandırmacılık. Yıldırım, İ. (Ed.), Eğitim psikolojisi içinde. (s.549–572.) Anı Yayıncılık.

Yılmaz, H. (2020). Yaratıcı Drama yönteminin öğrencilerin başarı ve tutumları üzerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Samsun.

Published

2024-01-31

How to Cite

Yılmaz, H., & Ozal Göncü, I. (2024). Vocal Painting Method and Educational Dimensions of Vocal Painting Review. INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, 11(103), 87–101. https://doi.org/10.5281/zenodo.10616555