NEOLİBERAL & FEMİNİST İDEOLOJİ VE TÜRK SİNEMASINDA EVRİLEN KADIN İMGESİ: MELODRAM KADINLARINDAN ÖZGÜR KADINLARA


Abstract views: 70 / PDF downloads: 139

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26450/jshsr.1907

Anahtar Kelimeler:

Türk Sineması, Kadın, Neoliberalizm, Feminizm

Özet

1980 ve sonrasındaki yıllar, Türkiye’de yeni ideolojilerin oluştuğu ve bu ideolojiler tarafından çeşitli alanlarda büyük
dönüşümlerin yaratıldığı bir dönemi ifade eder. 1980 ve sonrasında ülkeye tam manasıyla giren neoliberal ve feminist ideoloji
iktisadi, siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda yoğun bir evrim ve dönüşümü beraberinde getirmiş, bu durumun sinemaya da
yansıması kaçınılmaz olmuştur. Sinemada en büyük dönüşümün hissedildiği karakterler ise, kadın karakterlerdir. 1980 öncesi
dönemdeki sinemadaki kadın karakterlerden çok farklı olan bu yeni karakterleri oluşturan ise kuşkusuz neoliberal ve feminist
ideolojinin ülkede çeşitli alanlarda meydana getirdiği değişimlerdir. Bu eksende, çalışmada neoliberal ve feminist ideolojinin
Türk sinemasındaki kadın karakterlerin dönüşümü üzerindeki yansımaları ele alınacaktır. Sinemada seçili filmlerdeki 1980
öncesindeki kadın karakterler ve 1980 sonrasındaki kadın karakterler karşılaştırılacak ve bu ideolojilerin sinemadaki kadın
karakterlerin dönüşümü üzerindeki etkileri irdelenecektir.

İndir

Yayınlanmış

2020-06-30

Nasıl Atıf Yapılır

SARI AKSAKAL, B. (2020). NEOLİBERAL & FEMİNİST İDEOLOJİ VE TÜRK SİNEMASINDA EVRİLEN KADIN İMGESİ: MELODRAM KADINLARINDAN ÖZGÜR KADINLARA. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 7(55), 1645–1667. https://doi.org/10.26450/jshsr.1907