KONYA SAHİP ATA HANKAHI’NDAKİ ÇİNİLER


Abstract views: 49 / PDF downloads: 60

Yazarlar

  • Mine ERDEM Selçuk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, Eski Çini Onarımları Ana Sanat Dalı, Konya / Türkiye https://orcid.org/0000-0003-1835-749X

DOI:

https://doi.org/10.26450/jshsr.475

Anahtar Kelimeler:

Türk Sanatı, Mimari, Çini, Altıgen

Özet

Anadolu Selçuklu devletine başkentlik yapmış olan Konya şehri o dönemden günümüze ulaştırdığı eserlerle ön plana çıkmaktadır. Sahip Ata Külliyesi gerek mimari yapısıyla gerekse içinde barındırdığı eserlerle günümüze ulaşmış önemli anıtlarımızdan birini oluşturmaktadır. Sahip Ata Külliyesi ve Hankah bölümüyle ilgili genel bir bilgilendirme yaparak başlamış olduğumuz araştırmamıza Külliye’nin hankah bölümünde bulunan ve sergilenmekte olan altıgen formlu çinilerin incelenmesiyle devam edilmiştir. Bu çinilerin geçirdiği onarımlar, teknikleri ve uygulanan motifler incelenmiştir. Hankah’ta altıgen formlu plaka çinilerden başka teknik ve formlara sahip çiniler de mevcuttur. Ancak konunun sınırlandırılması ve detaylıca incelenebilmesi için altıgen formlu plaka çiniler ele alınmıştır. Hankah’ın mimari yüzeyindeki ve sergilenmekte olan altıgen plaka çinilerin Selçuklu, Osmanlı ve beylikler dönemi mimari yapılarına ait olduğu anlaşılmıştır. Çinilerle ilgili yapılan araştırmanın yanında altıgen formun sembolik anlamları ve tanımına da yer verilmiştir

İndir

Yayınlanmış

2018-08-31

Nasıl Atıf Yapılır

ERDEM, M. (2018). KONYA SAHİP ATA HANKAHI’NDAKİ ÇİNİLER. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(23), 1183–1193. https://doi.org/10.26450/jshsr.475