PİYANO BAŞLANGIÇ ESERLERİNDE BATI VE TÜRK BESTECİLERİNİN EŞ STİL YAKLAŞIMLARI
Abstract views: 55 / PDF downloads: 32
DOI:
https://doi.org/10.26450/jshsr.1316Anahtar Kelimeler:
Piyano, Analiz, Eş, StilÖzet
Birbirine yakın, eş olan eserler ya da diğerinden feyz alma konusu çoğu çalışmada karşımıza çıkmaktadır. Konu müziğe geldiğinde birçok ünlü bestecinin başyapıtında en az kendisi kadar ünlü diğer bestecinin motiflerini duyabiliriz. Bu durum elbette nadirdir. Günümüzde dinlenen popüler müziklerde ise bazen aralarında fark yokmuşçasına tanıdık ezgiler kulağımıza çarpar. Ancak konu çalgı eğitimine geldiğinde parçaların seçimi büyük önem arz etmektedir. Eğitmen birbirine taklit olabilecek özellikte parçaları ancak pekiştirici, tamamlayıcı ve sağlamlaştırıcı olması adına öğrenciye verebilir. Standart piyano eğitiminde Klasik Batı Müziği eserlerini öğretirken, kendi bestecilerimizin eserlerini de öğrenciye tanıştırmalıyız. Bu çalışma kapsamında piyano başlangıç eserlerinde Batı ve Türk eserlerinden birbirine eş stilde toplamda beşer parçaya ulaşılmıştır. “Armonik, Ezgisel, Dokusal, Ritimsel ve Teknik” olarak tüm bu parçalar analiz edilmiştir. Sonuç olarak bu parçaların ardı ardına çalışılması öğrencinin yorum, teknik, ifade ve stil bilgisini geliştirecektir
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2019 International JOURNAL OF SOCIAL HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.