Hayati Misman'ın Özgün Baskı Resim Sanatında Kadın İmgesi
Abstract views: 544 / PDF downloads: 140
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10431373Anahtar Kelimeler:
Baskıresim, Hayati Misman, Gravür, Kadın FigürüÖzet
Özgün baskıresim sanatında önemli bir yer edinen Hayati Misman yaşamını sanata ve eğitime adamıştır. 1968’de Gazi Eğitim Enstitüsü’nden mezun olan Misman özgün baskıları, yağlı boyaları, heykelleri ve temeli gravür plakalarıyla oluşturulan metal kolaj çalışmaları ile bilinen başat bir sanatçıdır. Bu araştırmada yaşamını özgün baskıresime adayan ve alanında yetkin bir sanatçı olan Misman’ın çalışmalarındaki kendine özgü “kadın figürü, soyut imgeler ve metal kolaj” çalışmaları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın amacı Misman’nın resimlerinde kadın figürünün nasıl tasvir edildiğini, bu tasvirlerin altında yatan temaları, duygusal derinlikleri ve anlamları anlamaya yönelik bir inceleme yapmaktır. Bu araştırma, sanatçının eserlerindeki kadın imgesinin evrimini ve değişimini anlamayı, toplumsal, kültürel ve bireysel perspektiflerden analiz etmeyi amaçlar. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu yönteme göre yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Hayati Misman ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmenin ses kaydı alınmış ve ses kaydı yazıya aktarılmıştır. Verilerim analizi için betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Sonuç olarak Misman, Yurt dışında görmüş olduğu eğitim süreci içerinde Türkiye’den Almanya’ya göç eden göçmen kadın profillerini ve Anadolu kadınlarını Cumhuriyetin reformları dahilinde modern şekilde betimlemiştir. Kadınları biçimsel, kendine özgü, yenilikçi, doğu ve batıyı birlikte harmanlamıştır. Misman, kadın figürünü çalışmalarının merkezinde tutan ve sürekli çoğaltan bir sanatçı olarak günümüze kadar gelmiştir.
Referanslar
Akalan, G. (2000). Gravür. Kaleseramik Sanat Yayınları.
Bayav, D. (2013). Geleneksel ve deneysel yöntemleriyle gravür baskı sanatı. Paradigma Kitabevi Yayınları.
Dönmezer, S. H. (2012). Türkiye'de baskıresmin üzerine bir analiz. Murat Kitap Basım Yayın Dağıtım Limited.
Eroğlu, Ö. (2002). Hayati Misman. Bilim Sanat Galerisi.
Esmer, H. (2006). Zorlu Bir Oyun. Art & Life, (14), Ocak-Şubat. https://hayriesmer.com/makale/zorlu-bir-oyun/20?ln=tr.
Esmer, H. (2011). Türkiye’de baskıresme bakmak. Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
Grabowski, B., & Fick, B. (2009). Printmaking. Laurence King Publishing Ltd.
Gurup Sanat Galerisi. (2012). Hayati Misman, resim ve metal kolaj sergisi. Desen Ofset A.Ş.
Hacettepe Üniversitesi. (2009). Hayati Misman, metal kolaj sergisi. Ahmet Göğüş Sanat Galerisi.
Hodge, S. (2022). Modern sanatın kısa öyküsü (1. baskı). Optimum Basım Yayın San. ve Tic. Ltd. Şti.
İstanbul Museum of Graphic Arts. (t.y.). Baskı resimin tarihçesi. https://www.imoga.org/tr/what-are-we-doing/baski-resimin-tarihcesi
Karaoğlu, İ. (2022). 68’liler 8 ressam galeri soyut sergisi kataloğu. Galeri Soyut.
Misman, H. (2009). Kompozisyon [Metal Kolaj ve Gravür, 143x55 cm]. Metal Kolaj Sergisi, Hacettepe Üniversitesi, Ahmet Göğüş Sanat Galerisi, s.33.
Misman, H. (2022). [İsimsiz resim]. Retrospektif Seçki / Retrospective Selection [Yağlıboya, Gravür ve Metal Kolaj Sergisi]. Çayyolu, Ankara.
Misman, H. (2023). [İsimsiz resim]. https://www.mgaleri.com/sanatci/3013/hayati-misman
Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (Eds.). (2017). Nitel araştırma: Yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları. Anı Yayıncılık.
Turan, S. (2018). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber (3. basım). Atalay Matbaacılık.
Ünalin, N. (2016). Emin Antik Sanat Galerisi kataloğu (Desenler, gravürler, kolajlar, boyalar). Emin Antik Sanat Galerisi.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR)
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.